Bookish Q and A!

Wie ben ik nu eigenlijk? Ik vind persoonlijk Q&A’s een van de leukste concepten van de internetwereld, naast what’s in my bag & hauls dan. Dus besloot ik om ook een bookish Q&A te houden op mijn blog!

Allereerst, hoeveel boeken heb je ongeveer?

Dit is altijd een beetje een lastige vraag, want ik tel ze niet én ik durf ze ook niet te tellen hahaha, ik heb 2 IKEA billy kasten staan, waarvan 1 vol en een half vol. Best bescheiden als je het mij vraagt. Ik droom wel echt van een boekenkasten wand later als ik een eigen huis heb, dus ik mag van mezelf nog wel even lekker doorsparen. De volgende vraag die een aantal keer gesteld is was dan ook: Hoeveel van de boeken in je kast heb je echt gelezen? en dat is wel ernstig, ik denk dat ik op 40% gelezen zit. Oeps.

een van mijn kasten!

Welk boek wist jou het beste te raken? Ik moet nog het boek vinden dat mij zal gaan laten huilen, ik huil namelijk niet snel. Maar een boek waar ik regelmatig nog aan terugdenk omdat ik hem zo indrukwekkend vond is “The love & lies of Rukhsana Ali” die gaat over Rukhsana, een lesbisch meisje die leeft met haar streng gelovige ouders uit India. Ik zal hierover binnenkort een blog schrijven want dit boek heeft veel meer liefde nodig in de YA wereld. Een ander boek dat ik geweldig vond was Daisy Jones & the Six, een boek over een band uit de jaren 70. Het is geschreven in interview vorm en eerst leek mij dat enorm irritant. Ik dacht niet dat je op die manier onmogelijk emoties kon schrijven. Ik zat echter helemaal fout, deze manier van schrijven maakte het nog 10 keer realistischer en dit is een boek die ik zeker nog vaker ga lezen, terwijl ik nooit boeken herlees.

Hoe kies jij welk boek je gaat lezen? Ik kies puur iets waar ik op dat moment zin in heb, vaak als ik een aantal thrillers heb gelezen, ben ik toch echt wel toe aan romance of contemporary. Een TBR voor de maand opstellen lukt mij ook echt niet.

welke auteurs heb je ontmoet? Tot nu toe heb ik alleen mijn favoriete crime schrijfster Karin Slaughter ontmoet, dit was afgelopen zomer. Mocht hier interesse naar zijn, zou ik daar best een blog over willen schrijven want dat was zo’n leuke ervaring! Ik zou heel graag Julie Murphy willen ontmoeten, zij schrijft boeken over body positivity en ik kan me heel erg terug herkennen in haar geweldige boeken.

Wat is je favoriete thriller? Voor deze vraag kom ik toch met twee boeken, als eerste raad ik iedereen Invisible van James Patterson aan, een doodenge thriller dat gaat over een ex FBI detective die er van overtuigt is dat recente huisbranden die plaatsgevonden hebben door heel Amerika, het werk zijn van een slimme serie moordenaar. Dat concept op zich vond ik al gaaf klinken maar de uitvoering is nog beter, dit boek heeft de beste plot twist die ik ooit gelezen heb. Mijn andere favoriet is Pretty Girls van Karin Slaughter, het enige boek dat mij ’s nachts heeft wakker gehouden van angst. Wanneer je dit boek gaat lezen moet je er eigenlijk zonder enige kennis ingaan, dat is precies wat ik heb gedaan en dat maakte het nog tien keer spannender.

Wat zijn je 5 favoriete schrijvers? Karin slaughter, Julie Murphy, Christina Lauren, Neil Shusterman (Scythe moet vertaald worden zodat mijn vriendinnen hem ook kunnen lezen!) en Taylor Jenkins Reid.

Wat is je favoriete boekenwinkel? Ik heb er twee, mijn favoriete Nederlandse boekenwinkel is Scheltema in Amsterdam, ik vind dit een fijne grote winkel en de prijzen zijn hier het beste vergeleken met ABC en Waterstones in Amsterdam. Mijn absolute favoriet is Dussmann in Berlijn, een PAREL van een boekenwinkel *kuch* warenhuis met wel 7 verdiepingen aan boeken en muziek. Ik heb deze winkel ontdekt toen ik met een van mijn beste vriendinnen, Brechtje, in Berlijn was. We zijn zelfs een aantal keer terug gegaan omdat we er zo dol op waren. Ooit wil ik ook echt weer terug naar deze winkel en deze stad!

Gepubliceerd door bookafy

Dat boekenmeisje op de hoek van je straat, gek op thrillers, contemporary & dystopie!

Plaats een reactie

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag